Olen viime aikoina nähnyt outoja unia ja siitä sain kimmokkeen unipäiväkirjan pitämiseen. Uniani saa vaapasti tulkita ja kommentoida.

Viimeisenä kolmena yönä olen nähnyt kummallisia unia, jotka ovat vielä osittain tuoreessa muistissa.

1. uni (painajainen)

Mieheni tapasi internetissä henkilön, joka laittoi tappajat peräämme. Asuimme kerrostaloasunnossa. Unessa tiesin ettei se ollut oikea kotimme. Oli yö ja heräsin helikopterin ääneen. Helikopteri oli asuntomme ikkunoiden takana ja valaisi asuntoamme. Tiesin, että tappajat oli löytäneet meidät. Pakenin keittiöön ikkunan edessä olevan työtason alle ja pidin käsilläni uunipeltiä suojanani. Kuulin kuinka tappajat laskeutuivat katolle ja ikkunoiden taakse. Muistin että tyttäreni on vielä nukkumassa omassa sängyssään. Pelkäsin, sillä minua tappajat eivät löytäisikään, löytäisivät he tyttäreni.

Heräsin. Vaikkei uni ollutkaan tapahtumiltaan pelottava, oli tunnelma todella ahdistava.

2. uni

Maksoin kaupan kassalla ostoksiani, kun huomasin että kädessäni oli 500 euron seteli. Luulin kassan antaneen väärin takaisin ja sujautin rahat nopeasti taskuun. Kotona mieheni ivaili minulle että pesin rahaa. Hän oli saanut hyvän idean alkaa myymään huumeita, jotta saisimme paljon rahaa. Olin todella vihainen miehelleni, koska hän oli jollekin toiselle miehelle velkaa huumeista ja vielä ottanut muutenkin rahaa lainaksi. Unessa asui naapureinamme nuorehko pariskunta, joka oli meillä viettämässä iltaa. Mieheni puhui naapurin miehelle bisneksistään ja naapurin mies yllytti vaimonsa mukaan. Jostain syystä naapurit alkoivat kuitenkin käyttää itse huumeita ja mukana oli myös noin 10-vuotias poika. Olin todella raivoissani miehelleni, koska hän ei välittänyt mitä ympärillä tapahtui. Kävin hakemassa keittiön laatikostosta kaksi kiiltävää isohkoa keittöveistä. Veitset olivat laatikossa hyvässä järjestyksessä ja valitsin sopivamma kokoiset. Nuori poika kuoli portaillemme. Yritin puukottaa miestäni. Vaikka veitsi upposikin häneen kuin voihin, mitään ei tapahtunut. Edes verta ei valunut. Eikä mieheni välittänyt.

3. uni

Olin jossakin asunnossa. Avasin pientä ruskeaa pahvilaatikkoa, vaikka tiesin ettei se ollut minulle. Laatikon teipeistä olisi nähnyt heti että laatikko on avattu. Sisällä oli kuin valkoisia mutta verisiä tupakan filttereitä. Tajusin niiden olevan huumeita. Piilotin laatikon sohvan alle. Asunto oli katutasossa ja tukevahko ja nuorehko nainen tuli pation ovesta sisään. Asunto oli hänen. Sanoin että laatikko on sohvan alla, mutta nainen etsi sitä väärästä paikasta. Sanoin uudestaan ja vasta kolmannella kerralla hän löysi sen.

Zzz zzz...

Seisoin huoneessa, jossa oli ikään kuin alttarilla äärettömän kaunis tummatukkainen nainen ja hänen ympärillään oli muita kauniita naisia. Alastomina. Tunsin pelonsekaista kunnioitusta tummaa naista kohtaan ja olisin halunnut rakastella hänen kanssaan. Tiesin että nainen oli kuin eräänlainen mafiapomo ja oli myös lähettänyt unen alussa ruskean laatikon naiselle, jonka asunnossa olin ollut. Nainen ei kuitenkaan kiinnittänyt minuun juurikaan huomiota, vaan pursotti jonkun vaaleaverikön pakaroille kermavaahtoa, jota alkoi nuolla pois. Poistuin huoneesta, mutta jouduin kävelemään toisen huoneen ohi, jossa oli orgiat. Alastomia miehiä ja naisia. Mutta kaikki oli puhdasta ja huoneessa oli kirkas valaistus. Tunsin olevani nolo, mutta en halunnut näyttää sitä. Pelkäsin että tumma nainen tietäisi jotain mitä olin tehnyt ja haluaisi vahingoittaa minua.

Zzz zzz...

Makasin sängyllä. Tunsin olevani kipeä. Tumma nainen tuli luokseni ja pyysin että saisin nähdä yhden tummahiuksisen miehen joka oli ollut orgioissa. Mies tuli huoneeseen alushoususillaan. Kiinnitin huomiota hänen kalpeisiin jalkoihin ja ajattelin ettei hän ollut yhtään haluttava. Miehellä oli kuitenkin lempeät silmät ja hän hymyili minulle. Hän tuli viereeni ja sanoi minun olevan kuummeessa. Minulla oli hyvä olla kun tuo mies oli vieressäni.

Zzz zzz...

Tajusin, että vaikka tumma nainen pystyiki vahingoittamaan ketä tahansa, tahtoi hän kuitenkin kaikille vain hyvää. Omalla kierolla tavallaan.